
همه چیز درباره بازی devil may cry 4 + عکس

مشخصات کلی
سازنده/ناشر: Capcom Production Studio 4 / Capcom
محصول نسل: اولین نسخه چندپلتفرمی اصلی سری (PS3، Xbox 360، سپس PC)
تاریخ انتشار اولیه: مارس ۲۰۰۸
تاریخ انتشار نسخه PC: تابستان ۲۰۰۸
داستان & شخصیتها

قهرمان جدید: نِرو (Nero) با بازوی دِوِیلبرینگر (Devil Bringer)، جوانتر، عاطفیتر و متفاوت از دانته
بازگشت دانته: پس از کمپین نِرو، دانته وارد میشود و مراحل تکراری را تجربه میکند—یک عنصر نقدیه خیلیها

دیگر شخصیتها: کریه (Kyrie)، سنکتوس (Sanctus)، کِرِدو (Credo)، گلوریا (Gloria)، اِگنوس (Agnus)، همچنین لیدی و تریش
گیمپلی & سیستم مبارزاتی
ساختار هاکاندم/شاتامآپ مشابه DMC3، با موتور MT Framework برای چندپلتفرم
Devil Bringer: قابلیت کشیدن دشمنان به سمت نرو، ایجاد کامبوهای نوآورانه
رتبهبندی استایل: حفظ ویژگی «Stylish Rank Gauge» با تمرکز بر تنوع در حرکات و سرعت اجرای کامبو
نِرو و دانته: دو سبک متفاوت مبارزه؛ نِرو با بازوی قدرتمند و دانته با سلاحهای متنوع کلاسیک
نسخه Special Edition
افزودههای کلیدی: شخصیتهای قابل بازی جدید: Vergil، Lady، Trish
گرافیک: وضوح 1080p و نرخ فریم 60fps
حالتهای جدید: Turbo Mode، Bloody Palace
نقدها & بازخوردها
Critic Reviews
متای نسخه اولیه: امتیاز ۸۴/۱۰۰
Gameplay polished: “polished, fiendish thrills” و حرکات سریع و روان
Devil Bringer تحسینشده: تحرکات جدید و پیشرفت گیمپلی نسبت به نسخه قبلی
نِرو موفقیتآمیز: شخصیت و استایل متفاوتش تأثیر مثبتی داشت
Backtracking تکراری: دومرحله تکراری دانته در همان مراحل قبلی
افت کیفیت در بخش آخر: تکرار مراحل
نِرو با دانته، حس کاهش تحرک
موسیقی کمتر بهیادماندنی نسبت DMC3
فروش & عملکرد تجاری
هفته اول (PS3/Xbox360): حدود ۹۳۲,۰۰۰ نسخه
در سال اول: ۲٫۳۲ میلیون نسخه
تا پایان ۲۰۱۴: حدود ۳ میلیون نسخه به تنهایی نسخه اصلی
Special Edition تا ژوئن ۲۰۲۴: ۲٫۸ میلیون نسخه اضافه
تخمین کل: نسخه اصلی + SE = حدود ۵.۸ میلیون نسخه
بیشترین فروش سری تا قبل DMC5 (که بعداً رکورد زد)
تأثیر، میراث و نکات توسعه
نقطه عطف برای فرنچایز: بازگردانی موفقیت پس از DMC2، الهام برای توسعه DmC و DMC5
موتور MT Framework پایهای برای توسعه نسل جدید Capcom (از جمله Dragon’s Dogma)
نسخه PC استاندارد: بهدلیل نبود انتشار دیجیتال،
شدیداً قربانی دزدی شد